Marzec 2020
Udostępnij:

MICROSOFT TEAMS --- FAQ


  1. W jaki sposób zalogować się do Microsoft Teams (cyt. dalej jako "MST")?

    Logowania do MST prowadzone są przy użyciu platformy Microsoft Office 365.

    Metoda nr 1)

    Należy zalogować się na platformie  link: https://login.microsoftonline.com/??mkt=pl-PL, używając  odpowiednio studenckiego konta pocztowego imie.nazwisko@student.urk.edu.pl lub pracowniczego uczelnianego loginu oraz hasła do Office 365.

    Metoda nr 2)

    Należy pobrać aplikację MST z linku: https://teams.microsoft.com/downloads, a  następnie zalogować się w niej używając odpowiednio studenckiego konta pocztowego imie.nazwisko@student.urk.edu.pl lub pracowniczego uczelnianego loginu oraz hasła do Office 365.

  2. Czemu służy instalacja oprogramowania MST, skoro z poziomu przeglądarki mam dostęp do tych samych opcji?

    Aplikacja MST umożliwia przeniesienie panelu zarządzania MST do jednej zwartej przestrzeni. Usprawnia efektywniejsze śledzenie zmian i komunikatów wysyłanych przez wykładowców do członków zespołów (grup studentów). Pozwala również na obsługę audio-video  organizowanych w ramach MST wydarzeń (np. wykładów) w przypadku, gdy używana przez Ciebie przeglądarka internetowa nie wspiera rozwiązań stosowanych w MST.

  3. Skąd, jako student, mam pozyskać dane dostępowe do platformy Microsoft Office 365, a tym samym do MST?

    Loginem jest uczelniany e-mail w domenie student.urk.edu.pl (imie.nazwisko@urk.edu.pl). Hasłem jest hasło do poczty w domenie student.urk.edu.pl. W celu odzyskania hasła lub utworzenia konta, jeśli takowego nie posiadasz, wyślij e-mail na helpdeskURK@urk.edu.pl z konta e-mail podanego w systemie USOS. Dodatkowo, w celu uwierzytelnienia w e-mailu należy podać numer indeksu.

  4. W dalszym ciągu nie mogę zalogować się do systemu Office 365 / MST, co mam zrobić?

    Sprawdź, czy poprawnie wprowadzasz dane dostępowe, w szczególności czy na pewno jako login podajesz pełny adres e-mail. Zwróć uwagę na wielkość liter w haśle, znaki specjalne i czy nie masz włączonego caps-lock.  Jeżeli prawidłowo wprowadzasz dane, a mimo to w dalszym ciągu nie możesz się zalogować, skontaktuj się z Działem Informatyki URK pod adresem: helpdeskURK@urk.edu.pl

    Uwaga: W chwili obecnej serwery Microsoft są mocno obciążone, dlatego aktywacja nowego konta/zmiana hasła może zająć trochę dłużej niż zwykle, a przyznanie uprawnień do wszystkich funkcjonalności Microsoft Teams może potrwać nawet do 24 godzin.

  5. Jestem studentem i zalogowałem się do systemu Office 365 / MST, co dalej?

    Musisz czekać, aż Twój wykładowca doda Ciebie do odpowiedniej grupy zajęciowej, zwanej w MST "zespołem" lub podgrupy w ramach określonego zespołu zwanej "kanałem". Wykładowca może też przysłać Ci  tzw. "kod zespołu", po którego wprowadzeniu w MST  automatycznie zostaniesz przyłączony od konkretnej grupy. Jeśli w dalszym ciągu nie jesteś podpięty do zespołu, skontaktuj się proszę ze swoim wykładowcą.

  6. Skąd będę wiedzieć, że zostałem dołączony do zespołu w MST?

    Powinieneś otrzymać na pocztę uczelnianą (imie.nazwisko@student.urk.edu.pl) stosowne powiadomienie. Powiadomienie powinno pojawić się także w panelu MST w sekcji "aktywności" (ikona "dzwoneczka") oraz na koncie pocztowym Outlook w Office 365.

  7. Jako wykładowca potrzebuję  zorganizować  zajęcia w MST, od czego mam zacząć?

    Zaloguj się do systemu Office 365 / MST. Jeśli używasz do tego celu metody nr 1) z pkt 1 niniejszego FAQ, to w menu głównym kliknij ikonkę "Teams". Zostaniesz przekierowany do menu zarządzania MST. Jeżeli metody nr 2), to zalogujesz się bezpośrednio do panelu zarządzania MST.

    W MST tworzy się tzw. "zespoły", czyli grupy osób do których adresowane będą określone zadania, zajęcia tematyczne itp. Przejdź do menu "Zespoły" (ikonka "trzech osób"). Stwórz nowy zespół klikając w "Nowy zespół", wybierz kategorię zespołu, dodaj jego członków szukając użytkowników w bazie danych URK platformy Office 365 (możesz pominąć ten etap i dodać osoby później). W ten sposób możesz utworzyć wiele zespołów. W menu "Zespoły" możesz zarządzać utworzonymi zespołami poprzez menu pojawiające się po kliknięciu w symbol "..." znajdujący się obok nazwy zespołu. W sekcji "Członkowie" możesz dodawać nowych lub odpinać dodanych do zespołu użytkowników.

    Klikając na ikonę określonego zespołu przechodzisz do jego menu, możesz korzystać z komunikatora tekstowego (chatu) w obrębie tego zespołu, możesz m.in.  tworzyć ogłoszenia, dodawać pliki, ustalać zadania i arkusze ocen widoczne dla wybranego zespołu. Po kliknięciu ikonki kamerki z dolnego paska opcji chatu możesz też prowadzić spotkania audio-video.

  8. Jako wykładowca, tworząc zespoły cały czas dodaję tych samych użytkowników do różnych grup. Nie ukrywam, że jest to czasochłonne i komplikujące pracę. Czy w jakiś sposób mogę dodać kilku użytkowników na raz?

    Tak, ale... Musisz już mieć utworzony  przynajmniej jeden kompletny zespół (z dodanymi użytkownikami). Podczas tworzenia zespołu, w momencie dodawania osób wpisz nazwę uprzednio stworzonego przez Ciebie zespołu zawierającego użytkowników. W ten sposób system podepnie wszystkich użytkowników istniejącego zespołu do nowo tworzonego. Z poziomu zarządzania zespołem (sekcja "Członkowie") możesz teraz wykluczać osoby, które nie powinny mieć dostępu do grupy.

  9. Czym jest kod zespołu, skąd go pobrać i do czego służy?

    Kod zespołu to unikatowy kod, służący jako jeden ze sposobów dołączania użytkowników do zespołu. Wybierz zespół, kliknij ikonę "..." koło jego nazwy. Wybierz "zarządzanie zespołem", przejdź do sekcji "ustawienia" i kliknij w zakładkę  "kod zespołu". Rozwinie się menu z kodem. Skopiuj kod i roześlij np. e-mailem do osób, które chcesz zaprosić do uczestnictwa w zespole.

  10. Czy mogę zaprosić do uczestnictwa w zespole osobę spoza osobowej bazy danych URK w systemie Office 365 / MST?

    Na chwilę obecną opcja dodawania gości (kont innych niż w domenie Uczelni) jest wyłączona.

  11. Czy mogę w zespole stworzyć podzespół?

    Tak, ale... Nie można stworzyć zespołu w zespole, ale można za to utworzyć podgrupę zwaną "kanałem" i do niej dodać wybranych członków głównego zespołu (kanał prywatny) lub pozostawić w formie dostępnej dla wszystkich członków grupy (publiczny). Kanał pełnić będzie rolę miejsca do rozmów, wymiany notatek i plików.

  12. Czy jako administrator (właściciel) zespołu, mogę zarządzać użytkownikami zespołu?

    Tak, możesz zarządzać uprawnieniami w menu "zarządzania zespołem", w sekcji "członkowie". Możesz nadawać im znaczniki "tagi", wyciszać lub określać rolę (ostrożnie!).

  13. Czy jako administrator (właściciel) zespołu, mogę ustalić panujące dla jego członków zasady?

    Tak, możesz ustawić odpowiednie przywileje lub ograniczenia w menu "zarządzania zespołem", w sekcji "ustawienia".

  14. Jak mogę się dowiedzieć, czy wykładowca zlecił mnie jako studentowi zadanie do realizacji, dodał nową treść, wgrał plik itd.?

    O zmianach zachodzących w zespołach, do których przynależysz, system MST będzie powinien powiadamiać Cię na bieżąco poprzez: wyskakujące powiadomienia, sygnał dźwiękowy, poprzez stosowne adnotacje w sekcji "Aktywność" (ikona "dzwoneczka").

 

 

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
al. Mickiewicza 24/28
30-059
Kraków
12 662 41 65
12 633 11 70
wisig[a]urk.edu.pl
ESP:/URKRAKOW/wisig

Adres do korespondencji: 31-120 Kraków, al. Mickiewicza 21
© 2023 Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Projekt i wykonanie strony: Centrum Informatyki URK