Logo Uczelni   
WISIG - logo  Logo 70-lecia Wydziału   

Wydział

Inżynierii Środowiska i Geodezji

plik svg - godło

Uniwersytecki System Obsługi Studiów to efekt współpracy największych polskich uczelni. System powstał w wyniku zapotrzebowania na kompleksowe narzędzie informatyczne służące do zarządzania sprawami studiów w szkole wyższej.
Wśród głównych zastosowań USOS znajdują się między innymi:

  • rekrutacja na studia i immatrykulacja,
  • Elektroniczne Legitymacje Studenckie (drukowanie, przedłużanie ważności itp.),
  • przygotowywanie oferty dydaktycznej (przedmioty, zajęcia, grupy, terminy, prowadzący),
  • zarządzanie tokiem studiów (programy studiów wszystkich stopni i rodzajów, zapisy na zajęcia, protokoły z ocenami, zaliczenia itd.),
  • podania studenckie,
  • prace i egzaminy dyplomowe, elektroniczna archiwizacja prac dyplomowych,
  • stypendia,
  • akademiki,
  • płatności za usługi edukacyjne,
  • wsparcie dla Procesu Bolońskiego,
  • praktyki zawodowe studentów,
  • ankiety,
  • sprawozdawczość,
  • sprawy pracownicze (zatrudnienia etatowe i nieetatowe, rozliczanie pensum itp.),
  • Biuro Karier,
  • uniwersyteckie archiwum.
Dzięki obszerności zastosowań USOS pełni rolę centralnego punktu gromadzenia informacji z całej uczelni, co znacząco usprawnia zarządzanie studiami, umożliwia ujednolicenie procedur uczelnianych oraz pozwala na efektywne wprowadzanie inicjatyw ogólnouczelnianych, takich jak wspólna dla studentów wszystkich kierunków oferta przedmiotów nieobowiązkowych, lektoratów, zajęć z wychowania fizycznego, egzaminów certyfikacyjnych, a także centralna autoryzacja studentów i pracowników w serwisach internetowych uczelni, generowanie unikatowych w skali uczelni numerów indeksów i dyplomów.
Przechowywanie danych w postaci cyfrowej istotnie redukuje liczbę generowanych tradycyjnych dokumentów, pozwala między innymi na wyeliminowanie papierowych protokołów z ocenami, kart egzaminacyjnych, podań studenckich, a nawet indeksów.

USOS to nie tylko scentralizowana baza danych obsługiwana przez pracowników administracji uczelnianej. Z systemem stowarzyszony jest szereg serwisów internetowych dla kandydatów na studia, studentów i nauczycieli akademickich. Wspierają one w sposób zdalny wiele aspektów funkcjonowania uczelni, co wiąże się ze znaczącym odciążeniem pracowników administracji.
Serwisy te umożliwiają między innymi:
  • rejestrację kandydatów na studia,
  • przeglądanie oferty dydaktycznej i planów zajęć,
  • rejestrację na zajęcia,
  • wystawianie ocen,
  • komunikację studentów i prowadzących w ramach grup zajęciowych,
  • składanie podań,
  • rezerwację sal zajęciowych,
  • gromadzenie elektronicznych wersji prac dyplomowych,
  • udostępnianie CV i przeglądanie ofert pracy.
Wraz z Uniwersyteckim Systemem Obsługi Studiów rozwijany jest szereg serwisów internetowych dedykowanych ogółowi społeczności uczelnianej, dzięki którym korzystanie z zasobów scentralizowanego systemu informatycznego możliwe jest nie tylko dla pracowników administracji.

USOSweb - internetowy odpowiednik USOS dla studentów i nauczycieli akademickich pozwalający na zdalne załatwianie spraw związanych z tokiem studiów.
 
mUSOS - to aplikacja mobilna, która umożliwia studentom i pracownikom Uniwersytetu, łatwy i szybki dostęp do swoich danych w serwisie USOS i USOSweb. W jednym intuicyjnym interfejsie zgromadzone zostały wszystkie najważniejsze funkcje konta. 

APD /Archiwum Prac Dyplomowych/ - serwis pełni role katalogu i repozytorium elektronicznych wersji prac dyplomowych, inżynierskich, magisterskich i doktorskich powstających na uczelni.

SRS /System Rezerwacji Sal/ - serwis służący do rezerwowania sal w skali całej uczelni. Pozwala na efektywne zarządzanie wykorzystaniem wszystkich pomieszczeń dydaktycznych na danej uczelni, a także kosztami związanymi z ich wynajmem.

UL /Uniwersyteckie Lektoraty/ - serwis umożliwiający rejestrację na zajęcia dostępne dla studentów wszystkich wydziałów.
 

 

Informacja - dobowa migracja danych

Przypominamy, że pomiędzy systemem USOS (baza danych Oracle) a serwisem internetowym USOSweb ma miejsce migracja danych. Migracja danych odbywa się raz na dobę około godziny 5 rano. Migracja to synchronizacja danych pomiędzy centralną bazą USOS a serwisem internetowym USOSweb i innymi lokalnymi systemami uczelnianymi (UL, APD).
W praktyce, przykładowo, zmiany wprowadzone w bazie USOS Oracle 20 listopada są widoczne w serwisie USOSweb następnego dnia tj. 21 listopada, po migracji danych.

 

Koordynator Wydziałowy ds. wdrażania systemu USOS dla kierunku Geodezja i Kartografia, Gospodarka Przestrzenna, Architektura Krajobrazu

  • rozliczenie pensum pracowników naukowo-dydaktycznych,
  • rejestracje na przedmioty z wyboru (elektywy),
  • APD — Archiwum Prac Dyplomowych,
  • wystawianie faktur VAT,
  • harmonogramy zajęć.


mgr inż. Iwona Chrobak
telefon: +48 12 662 45 16
adres: ul. Balicka 253c, p. 237
e-mail: iwona.chrobak@urk.edu.pl

 

Koordynator Wydziałowy ds. wdrażania systemu USOS na kierunku Inżynieria Środowiska, Inżynieria i Gospodarka Wodna

  • rozliczenie pensum pracowników naukowo-dydaktycznych,
  • rejestracje na przedmioty z wyboru (elektywy),
  • rejestracje żetonowe UL-USOS,
  • APD — Archiwum Prac Dyplomowych,
  • jakość kształcenia, system ankietowania USOS,
  • harmonogramy zajęć.

Dawid Guzicki
telefon: +48 12 662 41 32
adres: al. Mickiewicza 24/28, p. 244
e-mail: dawid.guzicki@urk.edu.pl

 

Problemy z językiem obcym w USOS

Studium Języków Obcych
dr inż. Karol Król
telefon: +48 12 662 40 16
adres: al. Mickiewicza 24/28, p. 244
e-mail: karol.krol@urk.edu.pl

 

Problemy z zajęciami WF w USOS

Studium Wychowania Fizycznego
mgr Janusz Waligóra
telefon: +48 12 662 41 38
adres: al. Mickiewicza 24/28
e-mail: wf.rej@urk.edu.pl