Struktura
Struktura Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na WIŚiG (wg wytycznych zawartych w Zarządzeniu Rektora nr 168/2021) przedstawia się następująco:
Schemat Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na poziomie Wydziału
Skład Dziekańskiej Komisji Jakości Kształcenia w kadencji 2022-2024
dr hab. inż. Andrzej Wałęga, prof. URK – Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia – przewodniczący
dr hab. inż. Tomasz Kowalik, prof. URK URK (KISiGW) – zastępca przewodniczącego
dr inż. arch. Przemysław Baster (KGRKiF) – sekretarz
dr inż. Łukasz Borek (KMiKŚ) – sekretarz
prof. dr hab. inż. Józef Hernik (KGPiAK)
dr hab. inż. Stanisław Bacior, prof. URK (KGRKiF)
dr hab. inż. Zbigniew Gajewski – (KBFiOR)
dr hab. Renata Kędzior, prof. URK (KEKiOP)
dr hab. inż. Monika Mika, prof. URK (KG)
dr hab. Agnieszka Rutkowska, prof. URK
dr hab. inż. Marek Tarnawski, prof. URK (KIWiG)
dr inż. Agnieszka Cupak (KISiGW)
dr Julia Gorzelany (KGPiAK)
dr VolodymyrDilnyi (KZM)
dr inż. Tomasz Stachura (KMiKŚ)
dr inż. Krzysztof Wąs (KBW)
dr inż. Agnieszka Wnęk (KG)
mgr inż. Iwona Stachowicz-Zembura (Dziekanat)
mgr inż. Małgorzata Duma-Michalik – interesariusz zewnętrzny
mgr inż. Zbigniew Kot – interesariusz zewnętrzny
Szymon Wojak – przedstawiciel studentów
Gabriela Paluch – przedstawiciel studentów
Zadania Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia
- Analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;
- analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń;
- analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;
- analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;
- monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS;
- monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania;
- analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów;
- ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
- przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie:
• metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,
• modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
• mobilności studentów,
• kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,
• jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale; - opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. jakości kształcenia, realizacja innych zadań zleconych przez Rektorską Komisję ds. Jakości Kształcenia oraz Dziekana WIŚiG.
Regulamin Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego im. H. Kołłątaja w Krakowie
Tekst regulaminu komisji /plik PDF, rozmiar 178 kB/