Logo Uczelni   
WISIG - logo  Logo 70-lecia Wydziału   

Wydział

Inżynierii Środowiska i Geodezji

plik svg - godło
Strategia Rozwoju
Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji
Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

 

Strategia rozwoju Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie została opracowana do roku 2020, zgodnie z klasycznym modelem zarządzania strategicznego z wykorzystaniem analizy SWOT. Strategia rozwoju Wydziału jest spójna z jego misją i stanowi program, którego celem jest rozwój Wydziału poprzez działania w obszarach:

  1. Kształcenia.
  2. Badań naukowych.
  3. Współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu.
  4. Zarządzania Wydziałem.

Strategia Rozwoju Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji jest zbieżna z realizowaną strategią rozwoju Uniwersytetu Rolniczego im. H. Kołłątaja w Krakowie zawartą w dokumencie pt. „Strategia rozwoju Akademii Rolniczej na lata 2008-2015", który został zatwierdzony uchwałą Senatu nr 17/2008 z dnia 22 lutego 2008 roku.

Zgodnie z zasadami analizy SWOT, wyszczególniono znaczenie poszczególnych grup czynników z podziałem na:

  • mocne strony – czynniki mające swoje źródło na Wydziale i korzystnie wpływające na jego rozwój;
  • słabe strony – czynniki mające swoje źródło na Wydziale i niekorzystnie wpływające na jego rozwój;
  • szanse – czynniki mające swoje źródło poza Wydziałem i korzystnie wpływające na jego rozwój;
  • zagrożenia – czynniki mające swoje źródło poza Wydziałem i niekorzystnie wpływające na jego rozwój.

I. Obszar kształcenia


Oferta dydaktyczna Wydziału obejmuje pięć kierunków kształcenia na studiach stacjonarnych oraz trzy kierunki na studiach niestacjonarnych.
Na studiach stacjonarnych prowadzone są kierunki:

  • Inżynieria Środowiska,
  • Geodezja i Kartografia,
  • Gospodarka Przestrzenna,
  • Architektura Krajobrazu,
  • Inżynieria i Gospodarka Wodna.

Na studiach niestacjonarnych prowadzone są kierunki:

  • Inżynieria Środowiska,
  • Geodezja i Kartografia,
  • Gospodarka Przestrzenna,

Na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych proces dydaktyczny jest realizowany na I i II stopniu.


Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji posiada uprawnienia do prowadzenia studiów III stopnia – doktoranckich w dwóch dziedzinach i dyscyplinach naukowych:

  • w dziedzinie nauk rolniczych – w dyscyplinie ochrona i kształtowanie środowiska,
  • w dziedzinie nauk technicznych – w dyscyplinie geodezja i kartografia

Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze kształcenia

Mocne strony


  • szeroka i atrakcyjna oferta dydaktyczna, potwierdzona liczbą studentów – utrzymującą się w ciągu ostatnich 5 lat na zbliżonym poziomie,
  • oferta przedmiotów w języku angielskim, skierowanych do studentów w ramach programu Erasmus i wzrastająca liczba nauczycieli wyjeżdżających na staże dydaktyczne w ramach programu Erasmus,
  • wysoko oceniane przez studentów zajęcia dydaktyczne,
  • skuteczne kształtowanie i stymulowanie u studentów postaw przedsiębiorczych, zawarte w treściach kształcenia,
  • podnoszenie jakości kształcenia poprzez systematyczne monitorowanie jakości zajęć dydaktycznych,
  • biegłość pracowników naukowo-dydaktycznych w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informatycznych,
  • biegła znajomość nowoczesnych metod dydaktycznych przez pracowników naukowo-dydaktycznych,
  • dobrze wyposażona biblioteka i dostęp do baz  pełnotekstowych i bibliograficznych,
  • czynny udział studentów w badaniach naukowych w ramach dobrze działających kół naukowych,
  • oferta studiów podyplomowych na potrzeby praktyki i rynku pracy,
  • ciągłe dostosowywanie programów kształcenia do potrzeb rynku pracy,
  • współpraca z funkcjonującą przy Wydziale Radą Interesariuszy,
  • pozyskiwanie praktyków do prowadzenia zajęć dydaktycznych,
  • system wymiany międzynarodowej studentów,
  • skuteczne działania w pozyskiwaniu kandydatów na studia,
  • partnerstwo studentów w procesie dydaktycznym,
  • stosowanie pakietu procedur w obszarze kształcenia,
  • możliwość ubiegania się przez absolwentów kierunków Inżynieria Środowiska oraz Inżynieria i Gospodarka Wodna, a także Geodezja i Kartografia o uprawnienia zawodowe 

Słabe strony


  • brak powszechnej biegłej znajomości j. angielskiego przez pracowników
  • niewystarczająca liczba przedmiotów w j. angielskim na prowadzonych kierunkach,
  • trudności w pozyskiwaniu studentów zagranicznych,
  • brak zaangażowania Wydziału w programach związanych z ustawicznym kształceniem,
  • brak wystarczających środków na unowocześnianie bazy dydaktycznej w stosunku do aktualnych potrzeb.

Szanse


  • rozwój oferty dydaktycznej na wysokim międzynarodowym poziomie w języku angielskim,
  • zwiększenie internacjonalizacji kształcenia oraz mobilności studentów,
  • utrzymanie wysokiej popularności studiowania na prowadzonych kierunkach,
  • aktualizowanie w oparciu o osiągnięcia naukowe merytorycznych treści programów nauczania na realizowanych kierunkach studiów,
  • przyjmowanie większej ilości studentów z zagranicy,
  • zwiększanie ilości umów i porozumień o współpracy z uczelniami zagranicznymi,
  • zwiększanie ilości umów i porozumień o współpracy z przedsiębiorstwami,
  • kształcenie innych niż absolwenci szkół średnich grup słuchaczy,
  • rozwój infrastruktury dydaktycznej Wydziału. 

Zagrożenia


  • spadek liczby kandydatów na studia związany z niżem demograficznym,
  • odpływ najlepszych kandydatów na studia na inne uczelnie,
  • silna konkurencja w rekrutacji na studia,
  • obniżanie „jakości” kandydatów na studia; w szczególności obniżanie się ich wiedzy i umiejętności w naukach
    ścisłych,
  • nasycenie rynku ofertami studiów niestacjonarnych. 

Działania Wydziału w obszarze kształcenia

  1. Obszar kształcenia dotyczy przekazania przyszłym absolwentom nowoczesnej wiedzy, umiejętności i kompetencji zawodowych i naukowych, stanowiących podstawę kreatywnego i satysfakcjonującego realizowania się w praktyce i nauce.
  2. Podstawowe cele strategiczne w obszarze kształcenia:
    1. rozwijanie osobowości studentów poprzez:
      • wyposażanie w wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy zawodowej,
      • wyrabianie umiejętności samodzielnego zdobywania i uzupełniania wiedzy,
      • wyrabianie umiejętności krytycznego myślenia,
      • wyrabianie umiejętności współpracy opartej na wzajemnym zaufaniu oraz pracy zespołowej,
      • wyrabianie umiejętności dostosowywania się do zmian zachodzących na rynku pracy,
      • kształtowanie racjonalnych, etycznych i zaangażowanych postaw obywatelskich,
      • przełamywanie barier i uprzedzeń etnicznych,
      • budowanie pozytywnych relacji między ludźmi różnych narodowości, religii i poglądów,
      • wyrabianie otwartości na świat i wrażliwości na kulturę,
      • wyrabianie wrażliwości na środowisko naturalne.
    2. doskonalenie jakości kształcenia poprzez:
      • wdrażanie procedur, standardów i zasad kształcenia zgodnie z Krajowymi Ramami Kwalifikacji,
      • doskonalenie Wydziałowego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia,
      • standaryzację oceny efektów kształcenia realizowanych na wszystkich kierunkach studiów,
      • zróżnicowanie efektów kształcenia pomiędzy I i II stopniem studiów,
      • zwiększenie wymagań wobec studentów studiów II stopnia,
      • realizację prac dyplomowych w zakresie aktywności badawczej pracowników,
      • ścieżki indywidualnego kształcenia dla najzdolniejszych studentów,
      • promocja działalności i osiągnięć studenckich kół naukowych i stowarzyszeń,
      • budowanie kultury jakości i wzrostu satysfakcji studentów i pracowników z procesu kształcenia,
      • zwiększenie zakresu działania systemu antyplagiatowego,
      • poprawa i unowocześnianie infrastruktury dydaktycznej.
    3. doskonalenie oferty edukacyjnej poprzez:
      • modyfikację programów kształcenia zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami rynku pracy,
      • zwiększenie poziomu praktyczności kształcenia,
      • współpracę z Radą Interesariuszy Zewnętrznych w doskonaleniu programów kształcenia,
      • podnoszenie kwalifikacji kadry naukowo-dydaktycznej,
      • intensyfikację wymiany zagranicznej studentów i pracowników Wydziału oraz wprowadzenie modułów/przedmiotów w języku angielskim do oferty kształcenia,
      • umożliwienie studentom współdecydowania o przebiegu procesu kształcenia, z jednoczesnym zwiększeniem współodpowiedzialności za podejmowane decyzje,
    4. doskonalenie systemu organizacji kształcenia poprzez:
      • usprawnianie istniejących i wprowadzanie kolejnych modułów do Uczelnianego Systemu Obsługi Studentów,
      • jednolite i przejrzyste zasady oceniania studenta,
      • zapewnienie studentom możliwości zapoznania się z uzasadnieniem wystawionej oceny,
      • system motywacji do wydawania podręczników i innych pomocy dydaktycznych,
      • stosowanie nowoczesnych, efektywnych metod, technik i narzędzi kształcenia,
      • usprawnianie obsługi administracyjnej studentów,
      • poprawę systemu informacji i promocji kierunków studiów.
       

II. Obszar Badań naukowych

 

Strukturę Wydziału stanowią: Katedra Budownictwa Wiejskiego, Katedra Inżynierii Sanitarnej i Gospodarki Wodnej, Katedra Inżynierii Wodnej i Geotechniki, Katedra Melioracji i Kształtowania Środowiska, Katedra Ekologii, Klimatologii i Ochrony Powietrza, Katedra Zastosowań Matematyki, Katedra Geodezji, Katedra Geodezji Rolnej Katastru i Fotogrametrii, Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu. Na Wydziale znajdują się również laboratoria wydziałowe i katedralne oraz pracownie komputerowe. W najbliższym czasie, nie przewiduje się zmian w strukturze Wydziału.

Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze badań naukowych

Mocne strony


  • liczna i młoda kadra samodzielnych pracowników naukowych,
  • wzrastająca liczba publikacji z Impact Factor’em przypadająca na pracownika naukowego,
  • aktywny udział kadry w krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych,
  • aktywność pracowników w organizacji krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych,
  • rozwinięta i trwała współpraca naukowa pracowników z ośrodkami
    badawczymi w kraju i zagranicą,
  • kontakty pracowników z przedsiębiorstwami zainteresowanymi rozwojem innowacyjności,
  • kadra o interdyscyplinarnym dorobku naukowym z obszarów nauk rolniczych, technicznych i społecznych,
  • udział pracowników Wydziału w krajowych i międzynarodowych stażach naukowych,
  • wspieranie pracowników przez kierownictwo Wydziału w aktywnej
    działalności na arenie krajowej i międzynarodowej w towarzystwach
    naukowych. 

Słabe strony


  • zbyt mała liczba publikacji w czasopismach o najwyższej punktacji (najwyższym Impact Factor,
  • brak powszechności wśród pracowników w publikowaniu w czasopismach z listy CJR,
  • zbyt mała ilość pozyskiwanych przez jednostki organizacyjne Wydziału pozabudżetowych środków na badania,
  • mała ilość realizowanych międzynarodowych lub międzyuczelnianych projektów badawczych,
  • mała skuteczność w tworzeniu interdyscyplinarnych konsorcjów do realizacji badań naukowych,
  • zbyt mała ilość wdrożeń wyników badań do gospodarki,
  • niewielkie możliwości komercjalizacji wyników badań naukowych,
  • niewystarczająca liczba nowoczesnych laboratoriów badawczych.
  • brak wystarczających środków na unowocześnianie bazy laboratoryjnej w stosunku do aktualnych potrzeb.

Szanse


  • pozyskiwanie środków na działalność badawczą ze źródeł europejskich,
  • motywowanie pracowników do pozyskiwania środków na badania naukowe ze źródeł zewnętrznych – pozabudżetowych,
  • rozwój Europejskiej Przestrzeni Akademickiej,
  • aktywność w tworzeniu interdyscyplinarnych zespołów naukowych,
  • utrzymanie systemu motywacyjnego do publikowania w czasopismach z IF,
  • wprowadzenie na Wydziale systemu motywacyjnego do inicjowania
    badań naukowych,
  • dbałość o rozwój naukowy adiunktów i asystentów,
  • rozwój partnerstwa naukowego i konsorcjów naukowych z partnerami zagranicznymi i krajowymi. 

Zagrożenia


  • niskie nakłady na naukę w porównaniu do innych krajów europejskich,
  • dalsze zmniejszanie finansowania nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce,
  • silna konkurencja innych dyscyplin w obszarze nauk o życiu,
  • polityka zorientowana na wspieranie dużych ośrodków naukowych,
  • długotrwała procedura ubiegania się o tytuł naukowy,
  • ograniczone środki na realizację zagranicznych staży naukowych.  

Działania Wydziału w obszarze badań naukowych

Wydział posiada pełne prawa akademickie w dziedzinie nauk rolniczych w dyscyplinie ochrona i kształtowanie środowiska, tj. uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora i doktora habilitowanego oraz do występowania z wnioskiem o nadanie tytułu profesora, ponadto posiada niepełne prawa akademickie w dziedzinie nauk technicznych w dyscyplinie geodezja i kartografia, tj. uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora.

  1. Umocnienie pozycji naukowej Wydziału wśród wiodących wydziałów uczelni z obszaru nauk rolniczych, leśnych, weterynaryjnych oraz nauk technicznych i podniesienie kategorii naukowej Wydziału, stanowiące wsparcie w realizacji zadań obszaru kształcenia.
  2. Podstawowe cele strategiczne w obszarze badań naukowych:
    • pozyskiwanie funduszy na badania naukowe,
    • intensyfikacja i wspieranie badań w zakresie ochrony i kształtowania środowiska, inżynierii środowiska, geodezji i kartografii oraz badań podstawowych; w szczególności badań prowadzących do publikacji w czasopismach listy CJR;
    • wzmocnienie i rozwinięcie krajowej i międzynarodowej współpracy naukowej z ośrodkami badawczymi oraz instytucjami naukowymi, z uwzględnieniem współpracy w ramach UE,
    • zdefiniowanie i przyjęcie kierunków innowacyjnych badań w dyscyplinie naukowej ochrona i kształtowanie środowiska oraz geodezja i kartografia, stworzenie procedur ich wspierania,
    • stymulowanie rozwoju naukowego pracowników w dziedzinie nauk technicznych, dyscyplinie inżynieria środowiska oraz geodezja i kartografia,
    • wspieranie i aktywizowanie młodych naukowców do udziału w programach badawczych,
    • podejmowanie badań naukowych w powiązaniu z praktyką w obszarach uznanych za priorytetowe w strategii rozwoju regionalnego Polski Południowej,
    • rozwijanie kontaktów z otoczeniem społecznym i gospodarczym,
    • komercjalizacja wyników badań,
    • przyswajanie światowych wyników badań i przekazywanie ich do użytku społecznego,
    • popularyzowanie nauki i upowszechnianie świadomości jej znaczenia w społeczeństwie,
    • rozbudowa i unowocześnianie aparatury naukowo-badawczej i wyposażenia laboratoriów,
    • utrzymanie dotychczasowych uprawnień do nadawania stopni naukowych w dziedzinie nauk rolniczych w dyscyplinie ochrona i kształtowanie środowiska,
    • uzyskanie pełnych uprawnień akademickich w dziedzinie nauk technicznych w dyscyplinie geodezja i kartografia,
    • uwzględnienie osiągnięć naukowych w systemie awansów i wynagrodzeń.

  

III. Obszar współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu

 

Dla realizacji zadań z poprzednio omawianych obszarów niezwykle istotna jest współpraca z otoczeniem społecznym, w tym z organizacjami i instytucjami gospodarki narodowej.

Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu

Mocne strony


  • silny regionalny ośrodek kształcenia kadr i realizacji badań naukowych,
  • dobra renoma Wydziału w środowisku społeczno-gospodarczym,
  • dobre relacje Wydziału z instytucjami administracji publicznej,
  • dobre relacje Wydziału z przedsiębiorcami,
  • funkcjonowanie Rady Interesariuszy Zewnętrznych przy Wydziale,
  • dobry wizerunek medialny Wydziału,
  • identyfikowanie się pracowników z Wydziałem i jego misją,
  • angażowanie się pracowników w organizowane  przedsięwzięcia.

Słabe strony


  • mała liczba prac naukowych prowadzonych wspólnie z przedsiębiorstwami,
  • ograniczone możliwości finansowe jednostki w realizacji przedsięwzięć wspólnie z praktyką.
  • brak wymiany informacji pomiędzy nauką a praktyką,
  • brak poszanowania dla własności intelektualnych. 

Szanse


  • lokalizacja Uczelni w regionie posiadającym rolnictwo małoobszarowe,
  • duże zainteresowanie administracji samorządowej współpracą z Wydziałem w opracowywaniu koncepcji kształtowania i urządzania przestrzeni zurbanizowanej i niezurbanizowanej,
  • rozwój nowych form powiązań ze sferą biznesu i administracji, centra
    badawczo-rozwojowe, centra naukowo-przemysłowe, konsorcja naukowo-przemysłowe,
  • rozwijające się inicjatywy klastrowe w Regionie,
  • komercjalizacja wyników badań naukowych: spółki celowe, Centrum
    Transferu Technologii, spółki typu spin-off i spin-out.

Zagrożenia


  • niskie zainteresowanie finansowaniem i wynikami badań naukowych przez sferę biznesu i potencjalnych odbiorców,
  • kupowanie gotowych rozwiązań,
  • skomplikowana procedura patentowa,
  • brak doświadczenia naukowców w komercjalizacji wyników badań,
  • brak zasad podziału środków za wdrożenia między wynalazcą i producentem,
  • duże obciążenie wynalazcy kosztami utrzymania infrastruktury badawczej,
  • nadmierne obciążenie dydaktyczne naukowców,
  • duże ryzyko wdrażania innowacji przez przedsiębiorstwo,
  • zagraniczne centra decyzyjne, nie zainteresowane lokalnymi badaniami.  

Działania Wydziału w obszarze współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu

  1. Intensyfikacja transferu wyników badań, zaspokojenie potrzeb rynku pracy zgodnie z oczekiwaniami potencjalnych pracodawców jest możliwa jedynie poprzez wzmocnienie współpracy, opracowanie wspólnych mechanizmów relacji i wymiany opinii oraz uwag pomiędzy Wydziałem, a podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu.
  2. Podstawowe cele strategiczne w współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu:
    • opracowanie i wdrożenie zasad stałej współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi Polski Południowej,
    • wspomaganie wiedzą ekspercką władzy i administracji publicznej,
    • świadczenie usług edukacyjnych dla zainteresowanych grup społecznych,
    • podjęcie odpowiednich działań marketingowych,
    • rozszerzenie i wzmocnienie form współpracy z instytucjami związanymi z administrowaniem, zarządzaniem i ochroną zasobów środowiska przyrodniczego oraz branżowymi firmami projektowymi i wykonawczymi,
    • wzmocnienie poczucia identyfikacji absolwenta z Wydziałem, a poprzez stworzony system monitoringu jego kariery zawodowej, utrzymywanie więzi z absolwentami,
    • podejmowanie wszelkich działań w zakresie opracowania oferty programowej studiów podyplomowych, szkoleń, kursów i warsztatów adresowanych do określonych grup odbiorców

  

IV. Obszar zarządzania Wydziałem

Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze zarządzania Wydziałem

Mocne strony


  • raporty i sprawozdania z działalności Wydziału,
  • znane zasady podziału dotacji dydaktycznej i statutowej dla jednostek Wydziału,
  • cykliczna ocena pracowników Wydziału,
  • racjonalna gospodarka pomieszczeniami w obiektach Wydziału,
  • racjonalne wykorzystanie aparatury badawczej i laboratoriów,
  • rozbudowa wydziałowej infrastruktury informatycznej,
  • wdrażanie systemów bezprzewodowego, dostępu do Internetu (wi-fi),
  • rozwój infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. 

Słabe strony


  • niezadowalająca infrastruktura lokalowa modernizowana na miarę możliwości Wydziału,
  • brak wspomagania przez kompetentne zespoły przy przygotowywaniu wniosków o pozyskiwanie projektów badawczych. 

Szanse


  • monitoring efektów wdrażania strategii Wydziału,
  • wprowadzenie mechanizmu aktualizacji celów strategicznych,
  • wdrożenie systemu analiz i planowania krótko- i długoterminowych działań Wydziału,
  • zatrudnianie studentów w ramach praktyk studenckich do prac administracyjno-technicznych,
  • realizacja spójnej polityki, zatrudniania i awansowania pracowników,
  • integracja oceny pracowników z awansami i  wynagrodzeniami,
  • wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów wewnętrznych

Zagrożenia


  • brak stabilnej polityki pozyskiwania środków finansowych,
  • brak środków na remonty i modernizacje substancji budowlanej. 

Działania Wydziału w obszarze zarządzania Wydziałem

  1. Właściwe zarządzenie Wydziałem może zostać osiągnięte poprzez doskonalenie kultury organizacyjnej, poprawienie funkcjonowania Wydziału i warunków pracy, zgodnie ze standardami UE.
  2. Podstawowe cele strategiczne w obszarze zarządzania Wydziałem:
    • motywowanie nauczycieli akademickich do efektywnej pracy dydaktycznej i naukowo-badawczej,
    • kształtowanie klimatu pracy zapewniającego wysoki poziom rozwoju kadry naukowej,
    • powiązanie rozwoju kadry naukowej z wymogami współczesnej nauki i gospodarki,
    • doskonalenie systemu oceny i promocji pracowników,
    • modernizacja i rozbudowa systemu informatycznego Wydziału,
    • poszerzanie elektronicznej bazy danych dla Wydziału i usprawnianie obiegu informacji,
    • wspieranie innowacyjności w organizacji Wydziału oraz wykorzystania infrastruktury,
    • doskonalenie procedur związanych z realizacją zadań statutowych,
    • wspomaganie rozwoju działalności organizacyjnej studentów,
    • uporządkowanie podziału kompetencji i uprawnień jednostek Wydziału,
    • modernizacja bazy materialnej do sprawnej realizacji zadań stawianych przed Wydziałem.

Realizacja celów strategicznych i zadań w ramach wymienionych obszarów wymaga integralnego, wzajemnie uzupełniającego się zrównoważonego działania wszystkich pracowników Wydziału. 

Wizerunek i umocnienie pozycji wydziału

Pozytywny wizerunek Wydziału i dobrze ugruntowana pozycja w Uczelni na zewnątrz, wymaga stałej działalności promocyjnej. Powinna ona być skierowana do kandydatów na studia, odbiorców rezultatów badań naukowych i wszystkich tych, dla których kadra naukowo-dydaktyczna i baza materialna Wydziału mogą być przydatne. Strategia promocji powinna polegać na:

  • organizowaniu konferencji międzynarodowych i krajowych; szczególnie konferencji cyklicznych i mających wysoka rangę naukową (ENVIRO, SWOT),
  • udział pracowników Wydziału w konferencjach krajowych i międzynarodowych; szczególnie konferencjach o wysokim poziomie naukowym,
  • organizacji lub udziale w środowiskowych imprezach dydaktycznych (Wielka Lekcja Inżynierii i Geodezji, Festiwal Nauki, Noc Naukowców itp.), - uroczystym wyróżnianiu pracowników i studentów,
  • kampanii informacyjnej w szkołach ponad gimnazjalnych,
  • zacieśnianiu współpracy w obszarze promocji Wydziału z Radą Interesariuszy Zewnętrznych,
  • internacjonalizacji procesu edukacyjnego (ERAZMUS, CEEPUS),
  • dywersyfikacji źródeł pozyskiwania środków finansowych na działalność dydaktyczno-badawczą.

Polityka jakości

System zarządzania jakością obejmuje procedury związane z jakością kształcenia oraz z oceną kadry naukowo-dydaktycznej i pracowników nie będących nauczycielami akademickimi. System podejmowania decyzji dotyczących zarządzania jakością wskazuje upoważnione organy i zakres ich kompetencji oraz określa rolę interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych.

Organami systemu zarządzania jakością kształcenia na poziomie Uczelni są:

  • Rektor,
  • Prorektor ds. Dydaktycznych i Studenckich,
  • Prorektor ds. Organizacji Uczelni i Współpracy z Gospodarką,
  • Senat Uniwersytetu Rolniczego,
  • Senacka Komisja ds. Dydaktycznych i Studenckich,
  • Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia.

Z Uczelnianym Systemem Jakości Kształcenia integralnie powiązany jest Wydziałowy System Jakości Kształcenia, nad którym nadzór sprawują:

  • Dziekan,
  • Prodziekani ds. kierunków studiów,
  • Wydziałowa Komisja, ds. Jakości Kształcenia.

WKJK składa się z Zespołu Zapewnienia Jakości Kształcenia i Zespołu Oceny Jakości Kształcenia, które działają w ramach regulaminu przyjętego uchwałą Rady Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji z dnia 19 grudnia 2012 r.

 

 Strategia Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie do roku 2020
Kraków, listopad 2014 r.
 


ikona svg - pdf Strategia Rozwoju Wydziału /plik PDF, rozmiar 425 kB/