Strategia
Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji
Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Strategia rozwoju Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie została opracowana do roku 2020, zgodnie z klasycznym modelem zarządzania strategicznego z wykorzystaniem analizy SWOT. Strategia rozwoju Wydziału jest spójna z jego misją i stanowi program, którego celem jest rozwój Wydziału poprzez działania w obszarach:
- Kształcenia.
- Badań naukowych.
- Współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu.
- Zarządzania Wydziałem.
Strategia Rozwoju Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji jest zbieżna z realizowaną strategią rozwoju Uniwersytetu Rolniczego im. H. Kołłątaja w Krakowie zawartą w dokumencie pt. „Strategia rozwoju Akademii Rolniczej na lata 2008-2015", który został zatwierdzony uchwałą Senatu nr 17/2008 z dnia 22 lutego 2008 roku.
Zgodnie z zasadami analizy SWOT, wyszczególniono znaczenie poszczególnych grup czynników z podziałem na:
- mocne strony – czynniki mające swoje źródło na Wydziale i korzystnie wpływające na jego rozwój;
- słabe strony – czynniki mające swoje źródło na Wydziale i niekorzystnie wpływające na jego rozwój;
- szanse – czynniki mające swoje źródło poza Wydziałem i korzystnie wpływające na jego rozwój;
- zagrożenia – czynniki mające swoje źródło poza Wydziałem i niekorzystnie wpływające na jego rozwój.
I. Obszar kształcenia
Oferta dydaktyczna Wydziału obejmuje pięć kierunków kształcenia na studiach stacjonarnych oraz trzy kierunki na studiach niestacjonarnych.
Na studiach stacjonarnych prowadzone są kierunki:
- Inżynieria Środowiska,
- Geodezja i Kartografia,
- Gospodarka Przestrzenna,
- Architektura Krajobrazu,
- Inżynieria i Gospodarka Wodna.
Na studiach niestacjonarnych prowadzone są kierunki:
- Inżynieria Środowiska,
- Geodezja i Kartografia,
- Gospodarka Przestrzenna,
Na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych proces dydaktyczny jest realizowany na I i II stopniu.
Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji posiada uprawnienia do prowadzenia studiów III stopnia – doktoranckich w dwóch dziedzinach i dyscyplinach naukowych:
- w dziedzinie nauk rolniczych – w dyscyplinie ochrona i kształtowanie środowiska,
- w dziedzinie nauk technicznych – w dyscyplinie geodezja i kartografia
Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze kształcenia
Mocne strony
- szeroka i atrakcyjna oferta dydaktyczna, potwierdzona liczbą studentów – utrzymującą się w ciągu ostatnich 5 lat na zbliżonym poziomie,
- oferta przedmiotów w języku angielskim, skierowanych do studentów w ramach programu Erasmus i wzrastająca liczba nauczycieli wyjeżdżających na staże dydaktyczne w ramach programu Erasmus,
- wysoko oceniane przez studentów zajęcia dydaktyczne,
- skuteczne kształtowanie i stymulowanie u studentów postaw przedsiębiorczych, zawarte w treściach kształcenia,
- podnoszenie jakości kształcenia poprzez systematyczne monitorowanie jakości zajęć dydaktycznych,
- biegłość pracowników naukowo-dydaktycznych w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informatycznych,
- biegła znajomość nowoczesnych metod dydaktycznych przez pracowników naukowo-dydaktycznych,
- dobrze wyposażona biblioteka i dostęp do baz pełnotekstowych i bibliograficznych,
- czynny udział studentów w badaniach naukowych w ramach dobrze działających kół naukowych,
- oferta studiów podyplomowych na potrzeby praktyki i rynku pracy,
- ciągłe dostosowywanie programów kształcenia do potrzeb rynku pracy,
- współpraca z funkcjonującą przy Wydziale Radą Interesariuszy,
- pozyskiwanie praktyków do prowadzenia zajęć dydaktycznych,
- system wymiany międzynarodowej studentów,
- skuteczne działania w pozyskiwaniu kandydatów na studia,
- partnerstwo studentów w procesie dydaktycznym,
- stosowanie pakietu procedur w obszarze kształcenia,
- możliwość ubiegania się przez absolwentów kierunków Inżynieria Środowiska oraz Inżynieria i Gospodarka Wodna, a także Geodezja i Kartografia o uprawnienia zawodowe
Słabe strony
- brak powszechnej biegłej znajomości j. angielskiego przez pracowników
- niewystarczająca liczba przedmiotów w j. angielskim na prowadzonych kierunkach,
- trudności w pozyskiwaniu studentów zagranicznych,
- brak zaangażowania Wydziału w programach związanych z ustawicznym kształceniem,
- brak wystarczających środków na unowocześnianie bazy dydaktycznej w stosunku do aktualnych potrzeb.
Szanse
- rozwój oferty dydaktycznej na wysokim międzynarodowym poziomie w języku angielskim,
- zwiększenie internacjonalizacji kształcenia oraz mobilności studentów,
- utrzymanie wysokiej popularności studiowania na prowadzonych kierunkach,
- aktualizowanie w oparciu o osiągnięcia naukowe merytorycznych treści programów nauczania na realizowanych kierunkach studiów,
- przyjmowanie większej ilości studentów z zagranicy,
- zwiększanie ilości umów i porozumień o współpracy z uczelniami zagranicznymi,
- zwiększanie ilości umów i porozumień o współpracy z przedsiębiorstwami,
- kształcenie innych niż absolwenci szkół średnich grup słuchaczy,
- rozwój infrastruktury dydaktycznej Wydziału.
Zagrożenia
- spadek liczby kandydatów na studia związany z niżem demograficznym,
- odpływ najlepszych kandydatów na studia na inne uczelnie,
- silna konkurencja w rekrutacji na studia,
- obniżanie „jakości” kandydatów na studia; w szczególności obniżanie się ich wiedzy i umiejętności w naukach
ścisłych, - nasycenie rynku ofertami studiów niestacjonarnych.
Działania Wydziału w obszarze kształcenia
- Obszar kształcenia dotyczy przekazania przyszłym absolwentom nowoczesnej wiedzy, umiejętności i kompetencji zawodowych i naukowych, stanowiących podstawę kreatywnego i satysfakcjonującego realizowania się w praktyce i nauce.
- Podstawowe cele strategiczne w obszarze kształcenia:
- rozwijanie osobowości studentów poprzez:
- wyposażanie w wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy zawodowej,
- wyrabianie umiejętności samodzielnego zdobywania i uzupełniania wiedzy,
- wyrabianie umiejętności krytycznego myślenia,
- wyrabianie umiejętności współpracy opartej na wzajemnym zaufaniu oraz pracy zespołowej,
- wyrabianie umiejętności dostosowywania się do zmian zachodzących na rynku pracy,
- kształtowanie racjonalnych, etycznych i zaangażowanych postaw obywatelskich,
- przełamywanie barier i uprzedzeń etnicznych,
- budowanie pozytywnych relacji między ludźmi różnych narodowości, religii i poglądów,
- wyrabianie otwartości na świat i wrażliwości na kulturę,
- wyrabianie wrażliwości na środowisko naturalne.
- doskonalenie jakości kształcenia poprzez:
- wdrażanie procedur, standardów i zasad kształcenia zgodnie z Krajowymi Ramami Kwalifikacji,
- doskonalenie Wydziałowego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia,
- standaryzację oceny efektów kształcenia realizowanych na wszystkich kierunkach studiów,
- zróżnicowanie efektów kształcenia pomiędzy I i II stopniem studiów,
- zwiększenie wymagań wobec studentów studiów II stopnia,
- realizację prac dyplomowych w zakresie aktywności badawczej pracowników,
- ścieżki indywidualnego kształcenia dla najzdolniejszych studentów,
- promocja działalności i osiągnięć studenckich kół naukowych i stowarzyszeń,
- budowanie kultury jakości i wzrostu satysfakcji studentów i pracowników z procesu kształcenia,
- zwiększenie zakresu działania systemu antyplagiatowego,
- poprawa i unowocześnianie infrastruktury dydaktycznej.
- doskonalenie oferty edukacyjnej poprzez:
- modyfikację programów kształcenia zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami rynku pracy,
- zwiększenie poziomu praktyczności kształcenia,
- współpracę z Radą Interesariuszy Zewnętrznych w doskonaleniu programów kształcenia,
- podnoszenie kwalifikacji kadry naukowo-dydaktycznej,
- intensyfikację wymiany zagranicznej studentów i pracowników Wydziału oraz wprowadzenie modułów/przedmiotów w języku angielskim do oferty kształcenia,
- umożliwienie studentom współdecydowania o przebiegu procesu kształcenia, z jednoczesnym zwiększeniem współodpowiedzialności za podejmowane decyzje,
- doskonalenie systemu organizacji kształcenia poprzez:
- usprawnianie istniejących i wprowadzanie kolejnych modułów do Uczelnianego Systemu Obsługi Studentów,
- jednolite i przejrzyste zasady oceniania studenta,
- zapewnienie studentom możliwości zapoznania się z uzasadnieniem wystawionej oceny,
- system motywacji do wydawania podręczników i innych pomocy dydaktycznych,
- stosowanie nowoczesnych, efektywnych metod, technik i narzędzi kształcenia,
- usprawnianie obsługi administracyjnej studentów,
- poprawę systemu informacji i promocji kierunków studiów.
- rozwijanie osobowości studentów poprzez:
II. Obszar Badań naukowych
Strukturę Wydziału stanowią: Katedra Budownictwa Wiejskiego, Katedra Inżynierii Sanitarnej i Gospodarki Wodnej, Katedra Inżynierii Wodnej i Geotechniki, Katedra Melioracji i Kształtowania Środowiska, Katedra Ekologii, Klimatologii i Ochrony Powietrza, Katedra Zastosowań Matematyki, Katedra Geodezji, Katedra Geodezji Rolnej Katastru i Fotogrametrii, Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu. Na Wydziale znajdują się również laboratoria wydziałowe i katedralne oraz pracownie komputerowe. W najbliższym czasie, nie przewiduje się zmian w strukturze Wydziału.
Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze badań naukowych
Mocne strony
- liczna i młoda kadra samodzielnych pracowników naukowych,
- wzrastająca liczba publikacji z Impact Factor’em przypadająca na pracownika naukowego,
- aktywny udział kadry w krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych,
- aktywność pracowników w organizacji krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych,
- rozwinięta i trwała współpraca naukowa pracowników z ośrodkami
badawczymi w kraju i zagranicą, - kontakty pracowników z przedsiębiorstwami zainteresowanymi rozwojem innowacyjności,
- kadra o interdyscyplinarnym dorobku naukowym z obszarów nauk rolniczych, technicznych i społecznych,
- udział pracowników Wydziału w krajowych i międzynarodowych stażach naukowych,
- wspieranie pracowników przez kierownictwo Wydziału w aktywnej
działalności na arenie krajowej i międzynarodowej w towarzystwach
naukowych.
Słabe strony
- zbyt mała liczba publikacji w czasopismach o najwyższej punktacji (najwyższym Impact Factor,
- brak powszechności wśród pracowników w publikowaniu w czasopismach z listy CJR,
- zbyt mała ilość pozyskiwanych przez jednostki organizacyjne Wydziału pozabudżetowych środków na badania,
- mała ilość realizowanych międzynarodowych lub międzyuczelnianych projektów badawczych,
- mała skuteczność w tworzeniu interdyscyplinarnych konsorcjów do realizacji badań naukowych,
- zbyt mała ilość wdrożeń wyników badań do gospodarki,
- niewielkie możliwości komercjalizacji wyników badań naukowych,
- niewystarczająca liczba nowoczesnych laboratoriów badawczych.
- brak wystarczających środków na unowocześnianie bazy laboratoryjnej w stosunku do aktualnych potrzeb.
Szanse
- pozyskiwanie środków na działalność badawczą ze źródeł europejskich,
- motywowanie pracowników do pozyskiwania środków na badania naukowe ze źródeł zewnętrznych – pozabudżetowych,
- rozwój Europejskiej Przestrzeni Akademickiej,
- aktywność w tworzeniu interdyscyplinarnych zespołów naukowych,
- utrzymanie systemu motywacyjnego do publikowania w czasopismach z IF,
- wprowadzenie na Wydziale systemu motywacyjnego do inicjowania
badań naukowych, - dbałość o rozwój naukowy adiunktów i asystentów,
- rozwój partnerstwa naukowego i konsorcjów naukowych z partnerami zagranicznymi i krajowymi.
Zagrożenia
- niskie nakłady na naukę w porównaniu do innych krajów europejskich,
- dalsze zmniejszanie finansowania nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce,
- silna konkurencja innych dyscyplin w obszarze nauk o życiu,
- polityka zorientowana na wspieranie dużych ośrodków naukowych,
- długotrwała procedura ubiegania się o tytuł naukowy,
- ograniczone środki na realizację zagranicznych staży naukowych.
Działania Wydziału w obszarze badań naukowych
Wydział posiada pełne prawa akademickie w dziedzinie nauk rolniczych w dyscyplinie ochrona i kształtowanie środowiska, tj. uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora i doktora habilitowanego oraz do występowania z wnioskiem o nadanie tytułu profesora, ponadto posiada niepełne prawa akademickie w dziedzinie nauk technicznych w dyscyplinie geodezja i kartografia, tj. uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora.
- Umocnienie pozycji naukowej Wydziału wśród wiodących wydziałów uczelni z obszaru nauk rolniczych, leśnych, weterynaryjnych oraz nauk technicznych i podniesienie kategorii naukowej Wydziału, stanowiące wsparcie w realizacji zadań obszaru kształcenia.
- Podstawowe cele strategiczne w obszarze badań naukowych:
- pozyskiwanie funduszy na badania naukowe,
- intensyfikacja i wspieranie badań w zakresie ochrony i kształtowania środowiska, inżynierii środowiska, geodezji i kartografii oraz badań podstawowych; w szczególności badań prowadzących do publikacji w czasopismach listy CJR;
- wzmocnienie i rozwinięcie krajowej i międzynarodowej współpracy naukowej z ośrodkami badawczymi oraz instytucjami naukowymi, z uwzględnieniem współpracy w ramach UE,
- zdefiniowanie i przyjęcie kierunków innowacyjnych badań w dyscyplinie naukowej ochrona i kształtowanie środowiska oraz geodezja i kartografia, stworzenie procedur ich wspierania,
- stymulowanie rozwoju naukowego pracowników w dziedzinie nauk technicznych, dyscyplinie inżynieria środowiska oraz geodezja i kartografia,
- wspieranie i aktywizowanie młodych naukowców do udziału w programach badawczych,
- podejmowanie badań naukowych w powiązaniu z praktyką w obszarach uznanych za priorytetowe w strategii rozwoju regionalnego Polski Południowej,
- rozwijanie kontaktów z otoczeniem społecznym i gospodarczym,
- komercjalizacja wyników badań,
- przyswajanie światowych wyników badań i przekazywanie ich do użytku społecznego,
- popularyzowanie nauki i upowszechnianie świadomości jej znaczenia w społeczeństwie,
- rozbudowa i unowocześnianie aparatury naukowo-badawczej i wyposażenia laboratoriów,
- utrzymanie dotychczasowych uprawnień do nadawania stopni naukowych w dziedzinie nauk rolniczych w dyscyplinie ochrona i kształtowanie środowiska,
- uzyskanie pełnych uprawnień akademickich w dziedzinie nauk technicznych w dyscyplinie geodezja i kartografia,
- uwzględnienie osiągnięć naukowych w systemie awansów i wynagrodzeń.
III. Obszar współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu
Dla realizacji zadań z poprzednio omawianych obszarów niezwykle istotna jest współpraca z otoczeniem społecznym, w tym z organizacjami i instytucjami gospodarki narodowej.
Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu
Mocne strony
- silny regionalny ośrodek kształcenia kadr i realizacji badań naukowych,
- dobra renoma Wydziału w środowisku społeczno-gospodarczym,
- dobre relacje Wydziału z instytucjami administracji publicznej,
- dobre relacje Wydziału z przedsiębiorcami,
- funkcjonowanie Rady Interesariuszy Zewnętrznych przy Wydziale,
- dobry wizerunek medialny Wydziału,
- identyfikowanie się pracowników z Wydziałem i jego misją,
- angażowanie się pracowników w organizowane przedsięwzięcia.
Słabe strony
- mała liczba prac naukowych prowadzonych wspólnie z przedsiębiorstwami,
- ograniczone możliwości finansowe jednostki w realizacji przedsięwzięć wspólnie z praktyką.
- brak wymiany informacji pomiędzy nauką a praktyką,
- brak poszanowania dla własności intelektualnych.
Szanse
- lokalizacja Uczelni w regionie posiadającym rolnictwo małoobszarowe,
- duże zainteresowanie administracji samorządowej współpracą z Wydziałem w opracowywaniu koncepcji kształtowania i urządzania przestrzeni zurbanizowanej i niezurbanizowanej,
- rozwój nowych form powiązań ze sferą biznesu i administracji, centra
badawczo-rozwojowe, centra naukowo-przemysłowe, konsorcja naukowo-przemysłowe, - rozwijające się inicjatywy klastrowe w Regionie,
- komercjalizacja wyników badań naukowych: spółki celowe, Centrum
Transferu Technologii, spółki typu spin-off i spin-out.
Zagrożenia
- niskie zainteresowanie finansowaniem i wynikami badań naukowych przez sferę biznesu i potencjalnych odbiorców,
- kupowanie gotowych rozwiązań,
- skomplikowana procedura patentowa,
- brak doświadczenia naukowców w komercjalizacji wyników badań,
- brak zasad podziału środków za wdrożenia między wynalazcą i producentem,
- duże obciążenie wynalazcy kosztami utrzymania infrastruktury badawczej,
- nadmierne obciążenie dydaktyczne naukowców,
- duże ryzyko wdrażania innowacji przez przedsiębiorstwo,
- zagraniczne centra decyzyjne, nie zainteresowane lokalnymi badaniami.
Działania Wydziału w obszarze współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu
- Intensyfikacja transferu wyników badań, zaspokojenie potrzeb rynku pracy zgodnie z oczekiwaniami potencjalnych pracodawców jest możliwa jedynie poprzez wzmocnienie współpracy, opracowanie wspólnych mechanizmów relacji i wymiany opinii oraz uwag pomiędzy Wydziałem, a podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu.
- Podstawowe cele strategiczne w współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi regionu:
- opracowanie i wdrożenie zasad stałej współpracy z podmiotami społecznymi i gospodarczymi Polski Południowej,
- wspomaganie wiedzą ekspercką władzy i administracji publicznej,
- świadczenie usług edukacyjnych dla zainteresowanych grup społecznych,
- podjęcie odpowiednich działań marketingowych,
- rozszerzenie i wzmocnienie form współpracy z instytucjami związanymi z administrowaniem, zarządzaniem i ochroną zasobów środowiska przyrodniczego oraz branżowymi firmami projektowymi i wykonawczymi,
- wzmocnienie poczucia identyfikacji absolwenta z Wydziałem, a poprzez stworzony system monitoringu jego kariery zawodowej, utrzymywanie więzi z absolwentami,
- podejmowanie wszelkich działań w zakresie opracowania oferty programowej studiów podyplomowych, szkoleń, kursów i warsztatów adresowanych do określonych grup odbiorców
IV. Obszar zarządzania Wydziałem
Mocne i słabe strony Wydziału w obszarze zarządzania Wydziałem
Mocne strony
- raporty i sprawozdania z działalności Wydziału,
- znane zasady podziału dotacji dydaktycznej i statutowej dla jednostek Wydziału,
- cykliczna ocena pracowników Wydziału,
- racjonalna gospodarka pomieszczeniami w obiektach Wydziału,
- racjonalne wykorzystanie aparatury badawczej i laboratoriów,
- rozbudowa wydziałowej infrastruktury informatycznej,
- wdrażanie systemów bezprzewodowego, dostępu do Internetu (wi-fi),
- rozwój infrastruktury dla osób niepełnosprawnych.
Słabe strony
- niezadowalająca infrastruktura lokalowa modernizowana na miarę możliwości Wydziału,
- brak wspomagania przez kompetentne zespoły przy przygotowywaniu wniosków o pozyskiwanie projektów badawczych.
Szanse
- monitoring efektów wdrażania strategii Wydziału,
- wprowadzenie mechanizmu aktualizacji celów strategicznych,
- wdrożenie systemu analiz i planowania krótko- i długoterminowych działań Wydziału,
- zatrudnianie studentów w ramach praktyk studenckich do prac administracyjno-technicznych,
- realizacja spójnej polityki, zatrudniania i awansowania pracowników,
- integracja oceny pracowników z awansami i wynagrodzeniami,
- wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów wewnętrznych
Zagrożenia
- brak stabilnej polityki pozyskiwania środków finansowych,
- brak środków na remonty i modernizacje substancji budowlanej.
Działania Wydziału w obszarze zarządzania Wydziałem
- Właściwe zarządzenie Wydziałem może zostać osiągnięte poprzez doskonalenie kultury organizacyjnej, poprawienie funkcjonowania Wydziału i warunków pracy, zgodnie ze standardami UE.
- Podstawowe cele strategiczne w obszarze zarządzania Wydziałem:
- motywowanie nauczycieli akademickich do efektywnej pracy dydaktycznej i naukowo-badawczej,
- kształtowanie klimatu pracy zapewniającego wysoki poziom rozwoju kadry naukowej,
- powiązanie rozwoju kadry naukowej z wymogami współczesnej nauki i gospodarki,
- doskonalenie systemu oceny i promocji pracowników,
- modernizacja i rozbudowa systemu informatycznego Wydziału,
- poszerzanie elektronicznej bazy danych dla Wydziału i usprawnianie obiegu informacji,
- wspieranie innowacyjności w organizacji Wydziału oraz wykorzystania infrastruktury,
- doskonalenie procedur związanych z realizacją zadań statutowych,
- wspomaganie rozwoju działalności organizacyjnej studentów,
- uporządkowanie podziału kompetencji i uprawnień jednostek Wydziału,
- modernizacja bazy materialnej do sprawnej realizacji zadań stawianych przed Wydziałem.
Realizacja celów strategicznych i zadań w ramach wymienionych obszarów wymaga integralnego, wzajemnie uzupełniającego się zrównoważonego działania wszystkich pracowników Wydziału.
Wizerunek i umocnienie pozycji wydziału
Pozytywny wizerunek Wydziału i dobrze ugruntowana pozycja w Uczelni na zewnątrz, wymaga stałej działalności promocyjnej. Powinna ona być skierowana do kandydatów na studia, odbiorców rezultatów badań naukowych i wszystkich tych, dla których kadra naukowo-dydaktyczna i baza materialna Wydziału mogą być przydatne. Strategia promocji powinna polegać na:
- organizowaniu konferencji międzynarodowych i krajowych; szczególnie konferencji cyklicznych i mających wysoka rangę naukową (ENVIRO, SWOT),
- udział pracowników Wydziału w konferencjach krajowych i międzynarodowych; szczególnie konferencjach o wysokim poziomie naukowym,
- organizacji lub udziale w środowiskowych imprezach dydaktycznych (Wielka Lekcja Inżynierii i Geodezji, Festiwal Nauki, Noc Naukowców itp.), - uroczystym wyróżnianiu pracowników i studentów,
- kampanii informacyjnej w szkołach ponad gimnazjalnych,
- zacieśnianiu współpracy w obszarze promocji Wydziału z Radą Interesariuszy Zewnętrznych,
- internacjonalizacji procesu edukacyjnego (ERAZMUS, CEEPUS),
- dywersyfikacji źródeł pozyskiwania środków finansowych na działalność dydaktyczno-badawczą.
Polityka jakości
System zarządzania jakością obejmuje procedury związane z jakością kształcenia oraz z oceną kadry naukowo-dydaktycznej i pracowników nie będących nauczycielami akademickimi. System podejmowania decyzji dotyczących zarządzania jakością wskazuje upoważnione organy i zakres ich kompetencji oraz określa rolę interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych.
Organami systemu zarządzania jakością kształcenia na poziomie Uczelni są:
- Rektor,
- Prorektor ds. Dydaktycznych i Studenckich,
- Prorektor ds. Organizacji Uczelni i Współpracy z Gospodarką,
- Senat Uniwersytetu Rolniczego,
- Senacka Komisja ds. Dydaktycznych i Studenckich,
- Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia.
Z Uczelnianym Systemem Jakości Kształcenia integralnie powiązany jest Wydziałowy System Jakości Kształcenia, nad którym nadzór sprawują:
- Dziekan,
- Prodziekani ds. kierunków studiów,
- Wydziałowa Komisja, ds. Jakości Kształcenia.
WKJK składa się z Zespołu Zapewnienia Jakości Kształcenia i Zespołu Oceny Jakości Kształcenia, które działają w ramach regulaminu przyjętego uchwałą Rady Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji z dnia 19 grudnia 2012 r.
Strategia Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie do roku 2020
Kraków, listopad 2014 r.
Strategia Rozwoju Wydziału /plik PDF, rozmiar 425 kB/