Marzec 2019
Udostępnij:

Rozwój kompetencji dydaktycznych kadry Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie


Szanowni Państwo,

 W związku z realizacją projektu: ,,Rozwój kompetencji dydaktycznych kadry Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie” dostępne są dla pracowników dydaktycznych i naukowo – dydaktycznych do 35 r.ż. szkolenia finansowane ze środków unijnych.

W załączniku przekazuję wykaz wszystkich dostępnych w ramach projektu szkoleń wraz ze szczegółową tematyką. Przekazuję także komplet dokumentów rekrutacyjnych. Bardzo proszę o zaznajomienie się z ofertą i zgłoszenie się na interesujące Państwa szkolenie/szkolenia.

 Na poniższe trzy szkolenia termin zgłoszeń mija 02.04. 2019 r.

  1. Szkolenie podnoszące kompetencje w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku angielskim

Termin realizacji: kwiecień – grudzień 2019

Ilość miejsc: 5

Czas trwania szkolenia: 100 h zegarowych

Częstotliwość zajęć: raz w tygodniu w wymiarze 3 h zegarowych

Termin zajęć poniedziałki godziny: od 9.00 do 12.00 lub 10.30 do 13.30

Ostatni moment na zgłoszenia

  1. Analizy wielowymiarowa i techniki BI w MS Excel i MS Excel i MS SQL Server

Termin realizacji: kwiecień 2019 (czwartki i piątki)

Ilość dni szkolenia: 7-8 dni

Zajęcia dwa razy w tygodniu

Czas trwania szkolenia: 64h dydaktyczne

Ostatni moment na zgłoszenia

 

Analiza wielowymiarowa i techniki BI w MS Excel i MS Excel i MS SQL Server

Czas trwania: 46 godzin

 

Sposób organizacji: sala szkoleniowa, warsztaty komputerowe, praktyczne ćwiczenia

 

Potwierdzenie umiejętności: Certyfikat ukończenia szkolenia

Tematyka

  • Usystematyzowanie wiadomości MS Excel (Tabele przestawne, wykresy, pobieranie danych )
  • Wprowadzenie-Excel BI
  • Power Query
    • Import i łączenie danych
    • Łączenie tabel
    • Przekształcania
    • Pobieranie danych
    • Ładowanie danych
  • Power Pivot
    • Import danych z różnych źródeł
    • Tworzenie relacji
    • hierarchie
    • Język DAX
    • Tworzenie KPI
    • Wykorzystanie modelu danych w tabeli przestawnej
    • Analiza czasowa
  • Power View
    • Tabele
    • Wykresy
    • Mapy
    • Interakcje z danymi
    • Budowa dashboardów
    • optymalizacja modeli danych do użycia w Power View,
  • Power Map
    • Geokodowanie
    • Sposoby przedstawiania danych
    • Dodawanie czasu
    • Zapisywanie raportu
    • Tworzenie klipów wideo
    • Opcje dodatku: motywy, etykiety, mapa płaska
    • Warstwy
    • Odświeżanie danych
  • Power BI
    • Tworzenie wykresów
    • Interakcje z danymi
    • Publikowanie dashboardu
    • Edytor zapytań
    • Model danych
    • Tworzenie miar
    • Dodawanie niestandardowych wizualizacji
  • ZapytaniaT-SQL
  • SQL Server Reporting Services
    • Wprowadzenie do Business Intelligence i modelowania danych
    • Dane wykorzystywane w systemie raportowania
    • Implementowanie raportów
    • Zaawansowane raporty
    • Raporty mobilne
  • SQL Server – Analysis Services
    • Wstęp Microsoft SQL Server Analysis Services
    • Tworzenie rozwiązań wielowymiarowej analizy
    • Praca z kostkami danych i wymiarami
    • Praca z licznikami i grupami liczników
    • Modyfikowanie funkcjonalności kostek danych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. „BIM – modelowanie cyfrowe i zarządzanie projektami”

Termin realizacji: od kwietnia do czerwca 2019 r.

Ilość miejsc: 7

Częstotliwość szkolenia: 2 dni w tygodniu (czwartki i piątki)

Czas trwania szkolenia: 150h dydaktyczne

Ostatni moment na zgłoszenia

Opis szkolenia:

Organizowane szkolenie „BIM – modelowanie cyfrowe i zarządzanie projektami” ma na celu przekazanie aktualnej wiedzy na temat Building Information Modeling (BIM) – innowacyjnej technologii, która zmienia branżę budowlaną na całym świecie. Dzięki możliwościom jakie daje odpowiednio skonstruowana baza danych zintegrowana z modelem 3D, inwestycja budowlana zyskuje m.in. podniesienie jakości dokumentacji, zmniejszenie kosztów czy skrócenie terminu realizacji.

Uczestnicy podczas szkolenia nabędą poniższe umiejętności:

- umiejętność poruszania się w tematyce Building Information Modeling dzięki poznaniu podstawowych definicji i założeń metodologii BIM,

- umiejętność pracy w Open BIM – otwartym formacie wymiany danych czyli tworzenia projektów wielobranżowych bez względu na markę stosowanego oprogramowania,

- umiejętność modelowania cyfrowego dzięki poznaniu możliwości i obsługi najnowszego oprogramowania klasy BIM do projektowania w branżach: architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacyjnej,

- umiejętność zarządzania procesem BIM – komunikacja, koordynacja i weryfikacja projektów przy użyciu oprogramowania dedykowanego dla BIM Managera.

- umiejętność organizacji procesu BIM – podstawy tworzenia dokumentów definiujących inwestycje BIM czyli Planu Realizacji (BEP) oraz Wymagań Informacyjnych Zamawiającego (EIR), zakres pracy i odpowiedzialności BIM Managera oraz BIM Koordynatora,

- umiejętność zastosowania technologii BIM w infrastrukturze,

- umiejętność wykorzystania współpracy BIM-GIS,

- umiejętność wykorzystania metod lidarowych przy inwestycjach BIM – m.in. poprzez zajęcia praktyczne z wykonania skaningu laserowego.

Program szkolenia:

Technologia BIM

1. Podstawowe definicje i założenia metodologii, poziomy dojrzałości i wymiary BIM, IFC, fundamenty standaryzacji w BIM, OpenBIM.

2. Klasyfikacja elementów budowlanych według standardu IFC: - omówienie hierarchicznej struktury modelu, - sposoby reprezentacji geometrii oraz podstawowe właściwości i parametry ilościowe.

3. Wdrożenie BIM: - możliwości implementacji, - wady i zalety różnych metod, w tym bim outsourcing, 4. Zajęcia praktyczne na komputerach

Projekt BIM - organizacja i zarządzanie

1. Projekt BIM: - sformułowanie danych wyjściowych do modelowania, wytycznych dla elementów w zakresie definicji geometrii (Level Of Detail), zawartości informacji niegeometrycznych (Level of Information) oraz relacji między obiektami modelu. - zestawienie najczęstszych błędów oraz sposoby na ich uniknięcie.

2. Dokumentacja BIM: -techniczne zalety połączenia modelu z rysunkiem, - omówienie sposobów na uniknięcie odłączenia rysunków od modelu, - omówienie praktycznych aspektów Level Of Development.

3. Zajęcia praktyczne na komputerach

Modelowanie wielowymiarowej informacji w metodyce BIM cz. I

1.Micro BIM - stadium realizacji inwestycji: - Modelowanie informacji projektowej, - Zestawienia i raporty z wewnętrznej bazy danych, - Parametry formatu IFC, - Eksporty do IFC dla koordynacji branżowej i ewaluacji modeli pod kątem harmonogramów (4D), kosztów (5D), gospodarki energetycznej (6D), eksploatacji (7D) oraz bezpieczeństwa użytkowania (8D), - Zarządzanie realizacją inwestycji (CDE).

Modelowanie wielowymiarowej informacji w metodyce BIM cz. II

1. IPD (Zintegrowany Proces Inwestycyjny): - Lean Design: m.in. Last Planner System, 5S, 7 sposobów redukcji strat itp. - Target Value Design (projektowanie pod Koszt Docelowy), - Koszt Cyklu Życia obiektu (Life-Cycle Assessment), - Open End.

2. Macro BIM - stadium programowania inwestycji: - Podział BIM (Little BIM - Big BIM), - Modele bryłowe (forma), - Kalkulacje wskaźnikowe obiektu, - Klasyfikacja nazewnictwa elementów modelu, rysunków i plików.

Standardy i współpraca BIM na świecie

1.Przedstawienie podejścia do realizowania procesów BIM w zależności od kraju. Skandynawskie wytyczne vs Brytyjskie vs Standardy firm i korporacji. Standard COBie czyli jak właściwie wygenerować tabelę z wymaganymi parametrami. Wymiana danych międzybranżowych w formacie IFC

BIM w Infrastrukturze

- Cele i przypadki użycia technologii BIM w infrastrukturze, - Przegląd narzędzi BIM do projektowania, - Przegląd narzędzi BIM do współpracy i wymiany danych, - Benefity Inwestora/projektanta/ wykonawcy dzięki wykorzystaniu BIM, - Przykłady wykorzystania BIM w infrastrukturze w Polsce.

Praktyczne zastosowanie technologii naziemnego skaningu laserowego

Naziemny skaning laserowy - przedstawienie zasady działania - Praktyczne zajęcia terenowe - skan wykonany przez każdego uczestnika - Przedstawienie oprogramowania do zgrywania danych i wyrównania skanów chmury punktów, - Opracowanie chmury punktów przez uczestników szkolenia, - Eksport danych, analiza chmury punktów.

Wiarygodne dane wyjściowe - model na podstawie chmury punktów

Zastosowanie skaningu przed rozpoczęciem projektu oraz w jego trakcie oraz na potrzeby modelu powykonawczego i FM. Import chmur punktów i opracowanie dokumentacji na jej podstawie

BIM i GIS w Infrastrukturze

- GIS i BIM, elementy wspólne oraz różnice, - Przegląd narzędzi GIS, - Dane ogólnodostępne dla zamawiającego publicznego, - Dane przestrzenne, platformy analizy danych, - Metody pozyskiwania danych: wady i zalety poszczególnych technologii, Ograniczenia i możliwości Lidar, fotogrametrii oraz danych WMS.

Vectorworks Landmark - oprogramowaie BIM dla architektury krajobrazu cz. I

1. Vectorworks Landmark - Podstawy - Wprowadzenie do programu, - Środowisko robocze, ustawienia, - Obiekty 2D, obiekty 3D, obiekty hybrydowe, - Narzędzia: nawierzchnia, roślina, elementy biblioteczne.

Vectorworks Landmark - oprogramowaie BIM dla architektury krajobrazu cz. II

1. Vectorworks Landmark - Prezentacja projektu - tworzenie własnych roślin, edycja symbolu 2D i 3D, tworzenie symbolu 3D ze zdjęcia, - Analiza nasłonecznienia - narzędzie Heliodon, - Opcje i style renderowania, - Tworzenie zestawień i kosztorysów.

2. Vectorworks Landmark - Modelowanie terenu - Dane źródłowe modelu terenu, - Tworzenie modelu terenu, - Edycja ustawień modelu terenu dla widoku 2D i 3D, - Model terenu istniejący/projektowany, - Modyfikatory terenu.

Allplan - oprogramowanie BIM do projektowania konstrukcji

1. Wprowadzenie: - interfejs programu - narzędzia i funcjonalności, - nawigacja i opcje wyświetlania w programie,

2. Projektowanie: - budowa modelu – podstawowych elementy (belki, słupy, strop), - sporządzanie widoków, przekrojów, - zestawienia materiałów,

3. Zbrojenie: - metoda podstawowa, - elementy biblioteczne, - zbrojenie wzdłuż ścieżki dla elementów o nieregularnym kształcie, - PythonParts – obiekty parametryczne, w których zbrojenie aktualizuje się wraz ze zmianą geometrii elementu, - raporty dotyczące kształtu i ilości zbrojenia.

Platforma BIM Plus - zarządzanie projektem BIM

1. Allplan- opracowanie wyników prac modelarskich i projektowych: - metody eksportowania obiektów poprzez format IFC, PDF-3D, DWG, - wymiana warstw i projektów między stanowiskami roboczymi, - opracowanie arkusza, przygotowanie do wydruku.

2. Wprowadzenie do platformy BIM Plus. - interfejs programu - narzędzia i funcjonalności, - nawigacja i opcje wyświetlania w programie,

3. Zarządzanie projektem. - wielobranżowy model BIM - wyświetlanie modeli branżowych, filtrowanie i oznaczanie kolorami, - wykrywanie kolizji, - koordynacja i przepływ informacji pomiędzy członkami projektu, dodawanie komentarzy i hiperłączy, - dodawanie członków projektu i kontrola praw dostępu (Task Board), - tworzenie, pobieranie i edytowanie zadania bezpośrednio w BIM Plus.

ArchiCAD - oprogramowanie BIM do projektowania architektury cz. I

1. Wprowadzenie: - Struktura projektu, zarządzanie oknem 3D, nawigacja po projekcie, - Zasady modelowania, - Podstawowe narzędzia (Ściana, Drzwi, Strop, Dach), - Dodatkowe narzędzia (Profile złożone, Akcesoria), - Złożone narzędzia projektowe (Schody, Balustrady, Ściana kurtynowa).

2. Modelowanie obiektu - ćwiczenia praktyczne.

3. Dokumentacja BIM z modelu: - Narzędzia rysunkowe i wymiarowe, - Tworzenie widoków i przygotowanie Arkuszy, - Tworzenie dokumentacji w formacie PDF i DWG, - Automatyczne generowanie dokumentacji, - Zestawienia elementów budynku i ich zapis.

ArchiCAD - oprogramowanie BIM do projektowania architektury cz. II

ArchiCAD zaawansowany: - optymalizacja dużych modeli, - współpraca międzybranżowa w środowisku ArchiCAD, - TeamWork, praca na wspólnym modelu vs hotlink, - Podstawy przygotowania renderingu Cinerender, BIMx - Podstawy MEP Modeler

Revit MEP - oprogramowanie BIM do projektowania instalacji cz. I

Modelowanie instalacji w Revit MEP: - podczytanie podkładu, - modelowanie kanałów, dodawanie urządzeń, - otworowanie ścian – przebicia, - powielanie podłączeń w pionie, - kanalizacja w budynku wielorodzinnym.

Revit MEP - oprogramowanie BIM do projektowania instalacji cz. II

Modelowanie instalacji w Revit MEP: - tworzenie i przeglądanie modeli IFC, - koordynacja – wykrywanie i usuwanie kolizji, - opisywanie kanałów/rurociągów, - przygotowanie arkusza do wydruku, - tips & tricks dla projektanta.

Solibri Model Checker - oprogramowania do koordynacji i weryfikacji modeli BIM

Najważniejsze narzędzia i funkcje oprogramowania Solibri Model Checker: - Możliwości i zastosowania Solibri Model Checker, - Ocena poprawności modelu BIM, - Komunikacja z użyciem formatu BCF, - dostosowanie reguł weryfikacji do wymagań polskiego prawa.

BIM w praktyce - warsztaty komputerowe

1. BIM Quantity Takeoff - ćwiczenia praktyczne (tworzenie zestawień z modelu IFC).

2. Model BIM źródłem informacji o projekcie na różnych etapach jego życia.

3. Weryfikacja kolizji, koordynacja projektu przy zastosowaniu formatu BCF.

4. Harmonogram 4D

Wskazówki do wypełniania dokumentów:

Bardzo proszę o niewpisywanie dat na dokumentach. W razie wątpliwości co do wypełnienia jakiejś rubryki, proszę pozostawić ją nieuzupełnioną. Najważniejszymi dokumentami są: Oświadczenie z uzyskaną liczbą punktów za działalność dydaktyczną zawartą w ocenie okresowej, potwierdzoną przez pełnomocnika wydziałowej komisji do spraw oceny oraz Zaświadczenie o zatrudnieniu z Działu Spraw Pracowniczych i Socjalnych Uniwersytetu Rolniczego potwierdzające rodzaj zajmowanego stanowiska oraz okres zatrudnienia. Ze względu na konieczność oczekiwania na wydanie ww. dokumentów, bardzo proszę o wcześniejsze poinformowanie
o potrzebie uzyskania dokumentu jednostek odpowiedzialnych za ich wystawienie. Dokumenty posiadające kolorowe formatki muszą być wydrukowane w kolorze.

Do dokumentów zgłoszeniowych zalicza się:

Ankietę

Załączniki od 1 do 7

Oświadczenie z uzyskaną liczbą punktów za działalność dydaktyczną zawartych w ocenie okresowej, potwierdzoną przez pełnomocnika wydziałowej komisji do spraw oceny. – w przypadku braku takiej oceny oświadczenie o braku ww. oceny.

Zaświadczenie o zatrudnieniu z Działu Spraw Pracowniczych i Socjalnych Uniwersytetu Rolniczego potwierdzające rodzaj zajmowanego stanowiska oraz okres zatrudnienia. Jeśli wystąpiłby problem w skompletowaniu wszystkich dokumentów proszę o kontakt.

Regulamin projektu dostępny na stronie https://akty.urk.edu.pl

Dokumenty należy składać w biurze projektowym przy Al. Mickiewicza 21, pok. 6

W razie pytań proszę o kontakt z Panią Pauliną Synowiec tel. 12 -662-44-25, e-mail: Paulina.Synowiec@urk.edu.pl

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
al. Mickiewicza 24/28
30-059
Kraków
12 662 41 65
12 633 11 70
wisig[a]urk.edu.pl
ESP:/URKRAKOW/wisig

Adres do korespondencji: 31-120 Kraków, al. Mickiewicza 21
© 2023 Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Projekt i wykonanie strony: Centrum Informatyki URK