DZIEKAŃSKA KOMISJA DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Od 10 lutego 2020r. zmieniono strukturę organizacyjną systemu zapewnienia jakości i kształcenia w Uczelni oraz na Wydziale wg wytycznych zawartych w Zarządzeniu Rektora nr 13/2020 z dnia 10 lutego 2020 r.
Nadzór nad wdrożeniem i doskonaleniem Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Inżynierii i Środowiska i Geodezji sprawuje Dziekan
Wewnętrzne akty UR
Zarządzenie Rektora UR Nr 13/2020 z dnia 10 lutego 2020 r. w sprawie wprowadzenia Polityki jakości i struktury Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (USZJK)
Statut Uniwersytetu Rolniczego im. H. Kołłątaja w Krakowie przyjętt przez Senat UR w dniu 14 czerwca 2019 r. uchwałą Nr 59/2019
Zadania Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia
1) analiza zgodności kierunków i profili studiów z Misją i Strategią Uczelni,
2) analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego,
3) analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń,
4) analiza oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów i pracowników,
5) analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach do których przyporządkowano kierunki studiów, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy,
6) monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS,
7) monitorowanie i ocena procesu dyplomowania,
8) analiza danych odnośnie karier absolwentów kierunków studiów,
9) ocena infrastruktury i warunków kształcenia,
10) przygotowanie rocznego raportu samooceny jakości kształcenia na WIŚiG ze wskazaniem możliwych działań korygujących i zapobiegawczych w zakresie:
a) metod procesu kształcenia, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów,
b) modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
c) mobilności studentów,
d) jakości kadry dydaktycznej związanej z procesem kształcenia,
e) jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia,
11) opracowanie i aktualizacja własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki kierunków studiów,
12) realizacja innych zadań zleconych przez Rektorską Komisję ds. Jakości Kształcenia oraz Dziekana WIŚiG.